دسته‌بندی نشده

علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی و راه حل آن

دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اندروید

وصل نشدن ایرپاد به گوشی چیز جدیدی نیست. پس از خرید ایرپاد بسیاری از خریداران این محصول در همان استفاده اول یا پس از آن با این مشکل مواجه می‌شوند و به عنوان یک ایراد رایج مطرح می‌باشد. نکته مهم آن است که بتوانید علت کانکت نشدن ایرپاد به گوشی را پیدا کرده و بر اساس آن دنبال راه حل باشید. در بدترین حالت ایرپاد خراب است و مجبور به تعویض آن خواهید بود اما معمولاً مشکل سطحی است و با تنظیمات ساده‌ای می‌توانید آن را برطرف سازید. به هر حال اول باید دلایل وصل نشدن ایرپاد به گوشی را بشناسید و سپس به دنبال رفع این ایرادات باشید.

دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی

هر کدام از گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های ایرپاد ممکن است به دلایل گوناگون با هم جفت نشوند. با این حال برخی از دلایل بین تمام ایرپادها و گوشی‌های موبایل مشترک هستند. ابتدا دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی را برای حالت‌هایی که بین تمام تلفن‌های همراه مشترک می‌باشند خدمتتان بیان می‌کنیم.

  1. شارژ نشدن ایرپاد

یکی از دلایل مهم عدم اتصال ایرپاد به گوشی، شارژ نبودن ایرپاد است. معمولا در حالتی که ایرپاد شارژ کمی داشته باشد در اتصال آن با موبایل اختلالاتی به وجود می‌آید. در واقع بسیاری از کاربران متاسفانه اصول ابتدایی را در شارژ کردن ایرپاد رعایت نمی‌کنند و همین موضوع سبب شارژ ناقص آن می‌گردد. توصیه می‌کنیم هنگام شارژ این دستگاه آن را حتماً در کیس ایرپاد قرار دهید و کیس را با کابل لایتینگ مناسب به شارژر وصل نمایید. زمانی که ایرپادها درون کیس خود باشند دقیق و سریعتر می‌توانید متوجه شارژ شدن یا نشدن آنها شوید. معمولاً در حالت‌هایی که چراغ کیس سبز باشد نیاز به شارژ بیشتر خواهد داشت.

2. عدم اتصال بلوتوث

ایرپاد و گوشی موبایل از طریق بلوتوث به هم وصل می‌شوند. طبیعتاً هرگونه اختلالی که در بلوتوث ایرپاد و گوشی به وجود بیاید می‌تواند در اتصال آنها به هم مشکل ساز شود. در واقع با وجود آنکه ایرپادها خیلی سریع به موبایل وصل می‌شوند اما اگر سیگنال بلوتوث آنها قوی نباشد احتمالاً با دردسر مواجه خواهید شد. اختلال در اتصالات بلوتوث ایرپاد و تلفن همراه را می‌توانیم رایج‌ترین دلیل عدم اتصال این دو وسیله به هم بدانیم.

3. نظافت ایرپاد

بسیاری از علاقمندان ایرپاد فراموش می‌کنند که این وسیله هم باید تمیز شود تا در حد ایده آل کارایی داشته باشد. متاسفانه بسیاری از آنها برای نظافت ایرپاد خود وقت نمی‌گذارند یا به شدت بد آن را تمیز می‌کنند. کثیف بودن ایرپاد می‌تواند اتصالات آن با گوشی را مختل کند. به همین دلیل در نظافت این وسیله باید دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید ایرپاد خودتان را به صورت استاندارد تمیز نمایید. هرگونه گرد و غبار یا کثیفی می‌تواند اتصالات ایرپاد شما را با مشکل مواجه کند پس حتماً تمامی آلودگی‌ها را از اطراف ایرپاد محو نمایید. البته مراقب باشید در نظافت ایرپاد به آن آسیب وارد نکنید و این دستگاه را از بین نبرید. بهتر است آن را با یک برس کوچک یا پارچه نسبتاً مرطوب و بدون پرز نظافت نمایید.

 

دلایل وصل نشدن ایرپاد به گوشی‌های مختلف

در مورد برخی از دلایل رایج وصل نشدن ایرپاد به گوشی نکاتی را خدمتتان بیان کردیم. اکنون می‌خواهیم کمی تخصصی‌تر درباره این موضوع حرف بزنیم و دلایل وصل نشدن ایرپاد به گوشی‌های گوناگون را بررسی نماییم.

 

دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی آیفون

اولین گوشی که سراغ آن می‌رویم آیفون است. قصد داریم دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی آیفون را با هم بررسی نماییم. معمولا دلایل زیر برای عدم اتصال ایرپاد به آیفون مطرح می‌گردند:

  • مشکلات نرم‌افزار یکی از دلایل رایج وصل نشدن ایرپاد به آیفون هستند.طبیعتاً برای برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری باید از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.
  • دیگر دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اپلممکن است مربوط به آسیب و صدمه فیزیکی به ایرپاد یا گوشی باشد. این آسیب فیزیکی می‌تواند یکی از سخت‌افزارهای ایرپاد یا تلفن همراه را از بین ببرد که نهایتاً باعث اختلال در عملکرد این دو وسیله خواهد شد.
  • اگر مشاهده کردید کهاتصال ایرپاد به ایفون با مشکل مواجه شده حتماً تنظیمات بلوتوث آن را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است تنظیمات بلوتوث به هم ریخته باشند و این موضوع سبب اختلال در اتصال تلفن و ایرپاد گردد.
  • نحوه اتصال ایرپاد به آیفونهم می‌تواند دلیل عدم اتصال این دو دستگاه به هم باشد. اگر فرایند اتصال ایرپاد به آیفون را درست پشت سر نگذاشته باشید شاید اتصال بین این دو دستگاه با اختلال همراه شود.

دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اندروید

مورد بعدی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی اندروید است. در مورد عدم اتصال این دو وسیله به هم نیز دلایل زیر مطرح هستند:

  • ممکن است ایرپاد شما به دستگاه دیگری متصل باشد.در این حالت اتصال ایرپاد به دیگر دستگاه‌ها را قطع کنید تا بتواند با گوشی اندرویدی مد نظر شما ارتباط برقرار کند.
  • گاهی اوقات تلفن همراه شما اصطلاحاً هنگ می‌کند و ارتباط آن با تلفن همراه مختل می‌گردد. در این حالت برایاتصال ایرپاد به اندروید بهتر است یک بار دستگاه خودتان را ریست کنید تا اتصال آن دوباره برقرار گردد.
  • دلیل دیگری که می‌توانیم برای عدم اتصال ایرپاد به یک گوشی اندرویدی مطرح کنیم به تنظیمات بلوتوث مربوط می‌شود.سعی کنید یک مرتبه تنظیمات بلوتوث خودتان را بررسی کرده و دکمه روشن و خاموش آن را مجدداً بزنید تا تنظیمات به روز شوند و اتصال بین ایرپاد و گوشی اندرویدی شما اتفاق بیفتد.
  • دلیل رایج دیگری هم که قبلاً در مورد تمام تلفن‌های همراه با آن اشاره کردیم و در مورد گوشی‌های اندرویدی هم صادق است تمام شدن شارژ ایرپاد می‌باشد. ایندلیل وصل نشدن یکی از ایرپاد به گوشی اندروید را با بررسی شارژ آن می‌توانید متوجه شوید.

چرا ایرپاد به گوشی سامسونگ وصل نمی‌شود؟

علت وصل نشدن ایرپاد به گوشی سامسونگ در اکثر موارد شبیه دلایلی است که برای گوشی‌های اندرویدی عنوان کردیم. با این وجود یک روش جذاب برای مشکل وصل نشدن ایرپاد به اندروید سامسونگ وجود دارد که در ادامه خدمتتان بیان خواهیم کرد:

  1. برای برطرف کردن مشکل عدم اتصال ایرپاد به گوشی سامسونگ کافی است به بخش تنظیمات موبایل خودتان بروید و بلوتوث آن را روشن نمایید.
  2. پس از اتصال بلوتوث کافی استدکمه روی کیس ایرپاد را فشار دهید تا هدفون بلوتوثی شما روشن گردد.
  3. اکنون احتمالاً پیام روی گوشی سامسونگ شما ارسال خواهد شد و آن را مشاهده خواهید نمود. در صورتی که آن را مشاهده کردید کافی است روی آن ضربه بزنید تا گوشی به ایرپاد وصل گردد.

دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی شیائومی چیست؟

با وجود اینکه شیائومی هم یک گوشی اندروید است اما بد نیست به صورت اختصاصی هم دلیل وصل نشدن ایرپاد به گوشی شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم. البته دلایل اصلی وصل نشدن ایرپاد به گوشی شیائومی همان مواردی است که قبلاً برای گوشی‌های اندرویدی مطرح کردیم. با این حال اگر کماکان این سوال را دارید که چرا ایرپاد به گوشی وصل نمیشه انجام مراحل زیر در گوشی شیائومی برای شما مفید خواهد بود:

  • در اولین گام کافی است به تنظیمات گوشی شیائومی خودتان وارد شوید و بلوتوث را در آن فعال نمایید.دقیقاً همان کاری که برای گوشی سامسونگ کردید.
  • در مرحله بعدی لازم است ایرپادها را درون کیس قرار دهید و درب کیس را باز بگذارید.پس از اینکه ایرپادها درون کیس قرار گرفتند کافی است دکمه روی کیس را فشار دهید.
  • پس از اینکه مراحل قبلی را پشت سر گذاشتید لیست بلوتوث موبایل خودتان را چک کنید. دستگاه‌های مختلفی ممکن است برای شما به نمایش در بیایند اما در میان آنها لازم است AirPods را انتخاب نمایید تا اتصال بین گوشی و بلوتوث برقرار گردد.

علت وصل نشدن دوتا ایرپاد به گوشی

یکی از مشکلات رایج کاربران مربوط به عدم اتصال دو ایرپاد به گوشی تلفن همراه است. علت وصل نشدن دوتا ایرپاد به گوشی را بررسی می‌کنیم تا راه حلی برای آن پیدا نماییم. معمولا اختلال در بلوتوث باعث می‌شود تا دو ایرپاد همزمان به گوشی وصل نشوند. البته کم بودن شارژ باتری یا دلایل دیگری که تا به حال چند مرتبه به آنها اشاره کرده‌ایم هم می‌تواند دلیل این اتفاق باشند.

 

علت وصل نشدن ایرپاد هایلو به گوشی

یکی از برندهایی که اخیراً استفاده از ایرپادهای آن مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته هایلو است. طبیعتاً باید علت وصل نشدن ایرپاد هایلو به گوشی را هم خدمتتان بیان نماییم. یکی از قابلیت‌های جذاب گوشی هایلو آن است که می‌توانید از ایرپادهای آن هم به صورت تکی و هم به صورت جفت استفاده کنید. البته همین موضوع باعث می‌شود تا گاهی اوقات اتصال همزمان دو ایرپاد با مشکل مواجه شود. یعنی زمانی که یک ایرپاد را تنها استفاده می‌کنید بعداً برای استفاده همزمان از هر دو ایرپاد با مشکل مواجه می‌گردید. برای برطرف کردن این مشکل هم همان روش‌هایی که قبلاً گفتیم را انجام دهید کفایت می‌کند.

حل مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی

تا اینجا علت وصل نشدن بلوتوث ایرپاد به گوشی را در ابعاد گوناگون بررسی کردیم و برای برطرف کردن آن راه حل‌هایی خدمت شما بیان نمودیم. در کنار راه حل‌های اختصاصی که برای حل مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی طرح کردیم چند روش دیگر هم هستند که تقریباً برای تمام ایرپادها و گوشی‌ها کاربرد دارند. برخی از روش‌های رفع مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی را خدمتتان مطرح خواهیم نمودیم.

خاموش و روشن کردن ایرپاد و گوشی

اولین روشی که برای برطرف کردن مشکل وصل نشدن ایرپاد به گوشی می‌توانید سراغ آن بروید خاموش و روشن کردن تلفن همراه و ایرپاد به صورت همزمان است. برای این کار کافی است هر دو دستگاه را همزمان خاموش و روشن کنید و پس از آن بررسی نمایید که آیا مشکل اتصال برطرف می‌گردد یا خیر. در اکثر موارد عدم اتصال دو دستگاه به یکدیگر با همین روش حل می‌شود. اگر این روش هم کارساز نبود می‌توانید سراغ روش‌هایی که در ادامه خدمتتان بیان خواهیم کرد بروید.

به روز رسانی سیستم عامل گوشی و ایرپاد

حتماً به روز بودن سیستم عامل ایرپاد و گوشی را مورد بررسی قرار دهید و از آن اطمینان حاصل کنید. به روز نبودن سیستم عامل در هر دو دستگاه می‌تواند خطاهایی را ایجاد کند که منجر به اختلال در اتصال ایرپاد و گوشی خواهند شد. توصیه می‌کنیم همیشه سیستم عامل ایرپاد را به صورت منظم به روز رسانی کنید تا از بروز این مشکل پیشگیری به عمل آورید.

برطرف کردن مشکل بلوتوث

شاید بلوتوث ایرپاد یا گوشی عامل اصلی عدم اتصال آنها به هم باشد. در این شرایط باید دلیل وصل نشدن ایرپاد به بلوتوث گوشی را بررسی کرده و آن را برطرف نمایید. برای برطرف کردن این مشکل کافی است به تنظیمات تلفن همراه خودتان مراجعه کنید. مثلاً در گوشی ایرپاد پرو کافی است سراغ تنظیمات ایرپاد پرو بروید و موارد مربوط به بلوتوث را در آن برطرف نمایید.

تنظیمات صوتی و ارتباط آنها با اتصال ایرپاد و گوشی

طبیعتاً وقتی قرار است ایرپاد و گوشی به هم وصل شوند تنظیمات صوتی آنها باید در حد استاندارد باشند. هرگونه مشکلی که در تنظیمات صدا وجود داشته باشد می‌تواند بر روی عملکرد ایرپاد و گوشی تاثیر بگذارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً برای پاسخ به این سوال که چرا ایرپاد وصل نمیشود تنظیمات صوتی تلفن همراه خودتان را بررسی نموده و از بالانس بودن استریو در آن اطمینان حاصل نمایید.

تغییر وضعیت اتصال ایرپاد و گوشی

اگر گوشی و ایرپاد را روی حالت unpaired تنظیم کنید احتمالاً در اتصال آنها با یکدیگر دچار مشکل خواهید شد. برای برطرف کردن این مشکل تنها کافی است به تنظیمات اتصال ایرپاد و گوشی مراجعه نمایید و حالت مورد نظر را به  pairتغییر دهید.

مشکلات سخت‌افزاری عدم اتصال ایرپاد و تلفن همراه را چگونه برطرف کنیم؟

طبیعتاً اگر در اتصال ایرپاد و تلفن همراه یک مشکل سخت‌افزاری به وجود آمده باشد نمی‌توانید خودتان آن را برطرف سازید. در چنین شرایطی بهتر است ایرپاد و گوشی را به یک تعمیرکار حرفه‌ای تلفن همراه نشان دهید تا او مشکل را برای شما برطرف کند. ممکن است ایراد سخت‌افزاری آنقدر هم پیچیده نباشد و تعمیرکار خیلی سریع بتواند مشکل را برای شما برطرف سازد.

با این حال توصیه می‌کنیم حتی اگر متوجه ایراد سخت‌افزاری شدید باز هم به ایرپاد یا تلفن همراه دست نزنید. تعمیر موبایل کار تخصصی محسوب می‌شود و ممکن است با دخالتی که انجام می‌دهید به یکی از قطعات مهم ایرپاد یا تلفن آسیب جدی وارد نمایید. آسیبی که می‌تواند هزینه زیادی برای تعمیر روی دست شما بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *