ساعت هوشمند

نحوه اتصال اسمارت واچ به گوشی شیائومی

اتصال اسمارت واچ به گوشی شیائومی

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از خریداران اسمارت واچ با آن مواجه می‌شوند، نحوه اتصال اسمارت واچ به گوشی شیائومی است. تنها زمانی که ساعت هوشمند به گوشی وصل شود می‌توان از تمام قابلیت‌های آن بهره برد. متاسفانه خیلی کم به نحوه اتصال اسمارت واچ به گوشی شیائومی پرداخته شده است. همین موضوع سبب سردرگمی افرادی شده که گوشی شیائومی دارند و می‌خواهند اسمارت واچ خود را به آن وصل کنند. سعی می‌کنیم اطلاعات کاملی را در مورد نحوه اتصال اسمارت واچ به گوشی شیائومی خدمت شما بیان کنیم.

 

چگونه ساعت هوشمند را به گوشی شیائومی وصل کنیم؟

شیائومی هم ساعت هوشمند اختصاصی خود را روانه بازار می‌کند و قابلیت اتصال به آن را دارد و هم می‌توان اسمارت واچ‌های دیگر را به آن وصل کرد. اینکه ساعت هوشمند اختصاصی خود این گوشی را بخرید و دنبال بررسی نحوه اتصال آن اسمارت واچ به گوشی شیائومی باشید کار منطقی‌تری محسوب می‌شود. با این حال هیچ ایرادی ندارد که ایرپاد یا دیگر ساعت‌های هوشمند را بخواهید به گوشی خودتان وصل کنید. ضمناً این نکته را هم بدانید که امکان اتصال ساعت هوشمند اختصاصی شیائومی به تمامی گوشی‌های اندروید و آیفون وجود دارد. به هر حال در ادامه سعی می‌کنیم نحوه اتصال ساعت‌های هوشمند مختلف را به گوشی شیائومی بررسی نماییم.

 

ساعت هوشمند شیائومی را چگونه به این تلفن همراه وصل کنیم؟

در ابتدای بررسی نحوه اتصال اسمارت واچ به گوشی شیائومی سراغ ساعت هوشمند اختصاصی این برند می‌رویم. اگر به دنبال نصب این اسمارت واچ روی گوشی شیائومی هستید بهتر است سراغ دو اپلیکیشن اختصاصی Xiaomi Wear و Wear OS بروید. البته اپلیکیشن‌های دیگری هم طراحی شده‌اند که امکان استفاده از آنها را خواهید داشت.

بعداً در مورد آنها نکات بیشتری خدمت شما بیان خواهیم کرد. ضمناً اگر گوشی شیائومی شما از اندروید 4.4 به بالا باشد می‌توانید اسمارت واچ آن را به این تلفن همراه وصل نمایید. برای اتصال ساعت هوشمند شیائومی به موبایل‌های شیائومی بهتر است مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • در اولین گام برای نصب ساعت هوشمند شیائومی باید جدیدترین نسخه اپلیکیشن‌های اختصاصی که خدمتتان معرفی کردیم را دانلود کنید.نسخه‌های مختلف آنها در اینترنت وجود دارد اما بهتر است از طریق پلی استور این کار را انجام دهید. پس از دانلود اپلیکیشن اختصاصی شیائومی کافی است آن را روی تلفن همراه خودتان نصب نمایید.
  • پس از نصب اپلیکیشن باید سراغ بلوتوث در گوشی و ساعت بروید.در هر دو دستگاه بلوتوث را روشن کنید. پس از روشن کردن بلوتوث باید تلفن همراه و ساعت را با یکدیگر جفت نمایید.
  • پس از اینکه ساعت هوشمند با تلفن همراه شیائومی جفت شدند، اپلیکیشن را باز کرده و آن را به بلوتوث گوشی وصل نمایید.
  • اکنون اگر ساعت و گوشی در یک فاصله مناسب از یکدیگر قرار گرفته باشند بدون هیچ مشکلی می‌توانید آنها را به هم وصل کنید.وقتی گوشی به ساعت وصل شود امکان استفاده از تمامی امکانات موجود در ساعت هوشمند را خواهید داشت.
  • پس از اینکه ساعت و گوشی را به هم وصل کردید، نیازی نیست نمایشگر اسمارت واچ را فعال نمایید.بسیاری از تنظیمات کاربردی در ساعت ارائه شده‌اند و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد. با کمک اپلیکیشن اختصاصی شیائومی می‌توانید وضعیت ورزش و سلامتی خودتان را بهتر مشاهده نمایید.

چگونه ایرپاد را به گوشی شیائومی وصل کنیم؟

شاید برخی از دارندگان گوشی شیائومی ترجیح دهند از ایرپاد بهره ببرند. طبیعتاً فرایند اتصال ایرپاد به گوشی شیائومی کمی متفاوت‌تر خواهد بود. برای وصل کردن ایرپاد به شیائومی تنها کافی است مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در اولین گام فقط کافی است بلوتوث گوشی خودتان را روشن نمایید. اکنون برای وصل شدن بلوتوث گوشی با ایرپاد تنها کافی است درب کیس را باز کرده وسراغ مراحل بعدی بروید.
  • در ادامه دکمه‌ای که روی کیس ایرپاد وجود دارد را فشار دهید تا ایرپاد فعال شود. به محض اینکه ایرپاد فعال شد باید وارد تنظیمات گوشی خودتان گردید. در تنظیمات تلفن همراه سراغ بلوتوث بروید و نام ایرپاد را در آن جستجو نمایید.
  • پس از اینکه نام ایرپاد را در بلوتوث خودتان پیدا کردید آن را لمس کنید.اکنون ایرپاد و گوشی شیائومی به هم وصل شدند و می‌توانید از امکانات آن بر روی گوشی خودتان استفاده کنید. همچنین می‌توانید میزان شارژ ایرپاد را بر روی گوشی شیائومی به راحتی مشاهده نمایید.

نحوه اتصال گلکسی واچ به گوشی شیائومی

یکی دیگر از معروف‌ترین اسمارت واچ‌های جهان گلکسی واچ است که به عنوان ساعت هوشمند اختصاصی سامسونگ شناخته می‌شود. برخی از افرادی که گوشی شیائومی دارند ترجیح می‌دهند از این اسمارت واچ بر روی تلفن خودشان استفاده کنند. برای استفاده از این ساعت هوشمند روی گوشی شیائومی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در اولین گام باید اپلیکیشن  Galaxy Wearable را بر روی گوشی خودتان نصب نمایید. سپس لازم است ساعت هوشمند را روشن کرده و زبان و کشور مورد نظرتان را انتخاب نمایید. پس از اینکه اپلیکیشن را روی گوشی فعال کردید کافی است گزینه استارت را در آن فشار دهید.
  • پس از اینکه برنامه را باز کردید اجازه دسترسی آن GPS، حافظه و دفترچه مخاطبینرا صادر کنید. گوشی شما تنها زمانی که اجازه دسترسی به آنها را داشته باشد امکان آغاز اسکن ساعت‌های اطراف را پیدا خواهد کرد.
  • طبیعتاً پس از آنکه جستجوی ساعت‌های هوشمند به پایان برسد فهرستی از آنها در اختیار شما قرار می‌گیرد. تنها کافی است روی مدل ساعت هوشمند خودتان ضربه بزنید تا نوتیفیکیشن آن بر روی گوشی ظاهر شود.با فشار دادن نوتیفیکیشن گوشی و ساعت هوشمند با هم جفت می‌شوند و اتصال بین آنها برقرار می‌گردد.
  • در نظر داشته باشید پس از جفت شدن گوشی و ساعت یک پنجره پاپ آپ با کد همگام‌سازی روی صفحه گوشی و ساعت به طور همزمان ظاهر می‌گردد. برای آنکه به مخاطبین و تاریخچه تماس‌ها دسترسی داشته باشید باید در ساعت گزینهAllow access to your contacts and call history را انتخاب نمایید.
  • اکنون مجدداً به گوشی وصل شوید و روی گزینه جفت شدن ضربه بزنید. پس از آن در ساعت هم گزینه تیک را انتخاب کرده و پلاگین مربوط به ساعت را روی گوشی خودتان نصب کنید.در صورتی که این پلاگین را روی گوشی خودتان نصب نکنید احتمالاً در اتصال گوشی و گلکسی واچ با مشکل مواجه خواهید شد.

بلوتوث ساعت هوشمند را چگونه در شیائومی پیدا کنیم؟

یکی از چالش‌هایی که معمولاً هنگام استفاده با ساعت هوشمند خواهید داشت پیدا کردن بلوتوث اسمارت واچ در گوشی شیائومی می‌باشد. برای پیدا کردن این بلوتوث در ساعت هوشمند شیائومی کافی است مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  1. در گام اول برنامهMi Fit را دانلود کرده و آن را فعال نمایید. سپس بلوتوث گوشی را فعال کنید و روی گزینه Create an account now کلیک نمایید. در واقع شما می‌خواهید یک حساب جدید ایجاد کنید.
  2. پس از اتمام کار احتمالاً با یک صفحه جدید در برنامه Mi Fit مواجه خواهید شد که از طریق آن می‌توانید اسمارت واچ را با گوشی خودتان جفت نمایید.
  3. طبیعتاً در این شرایط باید درخواست جفت شدن را در ساعت هوشمند تایید کنید. برای تایید جفت شدن کافی است روی نماد علامت تیک که در ساعت هوشمند نمایش داده می‌شود ضربه بزنید. به همین راحتی هر دو بلوتوث را پیدا کردهو با اتصال آنها ساعت و گوشی هوشمند را به هم وصل نموده‌اید.

برای اتصال ساعت‌های هوشمند به گوشی شیائومی از چه اپلیکیشن‌هایی می‌توانیم استفاده کنیم؟

در بخش‌های قبلی خدمتتان بیان کردیم که جهت اتصال ساعت‌های هوشمند به گوشی شیائومی بهتر است سراغ اپلیکیشن‌های اختصاصی آنها بروید. با این حال هرگونه اسمارت واچی را بخواهید به گوشی شیائومی وصل کنید می‌توانید از برنامه‌های زیر هم کمک بگیرید:

  • SmartWatch sync app for android&Bluetooth notifier: با کمک این برنامه می‌توانید بین دستگاه‌های اندرویدی و اسمارت واچ‌ها یک ارتباط بلوتوثی ایجاد کنید. البته این برنامه صرفاً برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی کاربرد دارد و نمی‌توانید از آن در ایرپاد کمک بگیرید.
  • Mi Fit: اپلیکیشنMi Fit یکی از برنامه‌های جامع و هوشمندی است که می‌توانید با کمک آن از امکانات بسیار خوب ساعت هوشمند برند شیائومی استفاده نمایید. استفاده از این اپلیکیشن که قبلاً هم در مورد آن توضیحاتی بیان کردیم ساده است. برای استفاده از آن فقط کافی است این اپلیکیشن را از پلی استور دانلود کرده و آن را روی گوشی خودتان نصب کنید.
  • Android Wear: اگر دنبال یک برنامه کم حجم هستید باید سراغ این اپلیکیشن اندرویدی بروید.البته استفاده از آن فقط برای اندرویدهای 4.4  به بالا امکان‌پذیر است. با کمک این برنامه هم می‌توانید بسیاری از قابلیت‌های ساعت هوشمند مثل پخش موسیقی، انجام مکالمه و … را فعال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *